طبخ 72 تن آش صلواتی، الگویی جهت پاسداشت ارزش‌های اسلامی باشد
کد خبر: 1349252
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
سرپرست فرمانداری شیراز تأکید کرد:

طبخ 72 تن آش صلواتی، الگویی جهت پاسداشت ارزش‌های اسلامی باشد

گروه اجتماعی:‌ طبخ 72 تن آش صلواتی به‌مناسبت فرا رسیدن 28 صفر، موجب بهره‌گیری و الگوگیری در بخش‌های مختلف جهت پاسداشت ارزش‌های دیگر باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدرضا تدین، سرپرست فرمانداری شیراز شامگاه دوشنبه، 9 دی‌ماه در حاشیه مراسم طبخ 72 تن آش صلواتی در شیراز و در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: مردم مسلمان ایران همواره با بهره‌گیری از تعالیم اسلام در ایفای نقش و رسالت خودشان برای پیشبرد اهداف دین و تکریم سنت‌ها و ارزش‌های حسنه در همه صحنه‌ها حاضر بوده‌اند.



وی با اشاره به طبخ 72 تن آش صلواتی در شیراز افزود:‌ این سنتی که قریب 10 سال است که در سومین حرم اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد به همت جمعی از مردم و مرکز فرهنگی امام هادی(ع) شیراز بنیان گذاشته شده که حرکت بسیار ارزشمندی است و در جهت نذورات و ادای حاجات این اتفاق بسیار ارزشمند صورت گرفته است.



تدین تأکید کرد: این حرکت موجب بهره‌گیری و الگوگیری در بخش‌های مختلف جهت پاسداشت ارزش‌های دیگر باشد.



سرپرست فرمانداری شیراز ادامه داد: سنت‌های حسنه‌ای که به ویژه در ماه‌های محرم و صفر مردم در گرامیداشت اهل بیت(ع) برگزار می‌کنند، باید همواره استمرار داشته باشد.



وی برگزاری این چنین برنامه‌هایی را الگوی مناسبی برای جوانان و نسل آینده میهن اسلامی دانست و گفت:  اساساً آنچه که امتیاز این قبیل حرکت و برنامه‌هاست مردمی بودن آن‌هاست و این یک حرکت خودجوش است و مردم نقش اصلی را ایفا می‌کردند و قاعدتاً برای همراهی و همدلی هر کمکی از ناحیه مسئولان ساخته باشد، دریغی نیست.



تدین با تصریح اینکه ارزش این کار ثبت و ضبط خواهد بود، گفت:‌ ما یک نگاه ارزشی و معنوی به این موضوع داریم و ان‌شاءالله اجر دست‌اندرکاران این اقدام معنوی در درگاه الهی ثبت است.



سرپرست فرمانداری شیراز در پایان خاطرنشان کرد:‌ تلاش می‌شود که ما نیز بتوانیم جهت توسعه و استمرار چنین برنامه‌هایی نقش ایفا کنیم.

captcha