امر به معروف و نهی از منکر احیاگر احکام الهی و ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 1344137
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

امر به معروف و نهی از منکر احیاگر احکام الهی و ارزش‌های اسلامی است

گروه اجتماعی: امر به معروف و نهی از منکر احیاگر احکام الهی و ارزش‌های اسلامی است و باید با اقدامات صحیح خودمان به‌گونه‌ای امر به معروف و نهی از منکر کنیم که فرد از تذکر ما خوشحال شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، اصغر حبیبی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی 27 آذر‌ در نشست بصیرتی شهرستان باشت، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب و مراحل مشخصی از جمله قلب، تذکر لسانی به رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی است که از ضروری‌ترین مسائل اجتماعی اسلام و یک وظیفه بزرگ برگردن عموم مسلمانان جهان است.



وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر احیاگر احکام الهی و ارزش‌های اسلامی است با اقدامات صحیح خودمان به گونه‌ای امر به معروف و نهی از منکر کنیم که فرد از تذکر ما خوشحال شود.



استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن و نگه‌دارنده سایر فرایض است و به تعبیر امام محمد باقر(ع) با این فریضه است که سایر فرائض اقامه می‌شود.



حبیبی با تاکید بر اهمیت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر قوام‌بخش واجبات الهی است.



کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این‌که ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مستلزم اعمال فرهنگ خاصی است، افزود: زمانی‌که در فضای جامعه بوی محبت و دوستی استشمام شود مسیر ترویج امر به معروف و نهی از منکر هموار می‌شود.



وی با اشاره به این‌که در زمان امروز تنها الفاظی از این امر مهم و واجب ‌میان جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به علت ناآگاهی از اهمیت و جایگاه والا و عظیم امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام و جامعه اسلامی باخبر نبوده و به‌علت ترس از عکس‌العمل احتمالی افراد و بی‌تفاوتی در برابر سرنوشت سایر افراد نسبت به این واجب الهی کوتاهی می‌کنند.

captcha