تقویت ارزش های اسلامی موثر ترین راهکار مقابله با تهدیدات ماهواره است
کد خبر: 1343865
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کریمیان:

تقویت ارزش های اسلامی موثر ترین راهکار مقابله با تهدیدات ماهواره است

گروه اندیشه: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: آشنا سازی و تقویت مبانی اعتقادی جامعه، شناسایی نیازهای روز جامعه و آگاهی بخشی نسبت به اثرات مخرب ماهواره از مهم ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات ماهواره است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، علیرضا کریمیان امروز، 26 آذر در نشست عالی قشر بسیج فرهنگیان چهارمحال وبختیاری با تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدات ماهواره، اظهارکرد: تقویت و غنی سازی مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی در بین جامعه هدف راهکار مبارزه با خطرات و تهدیدهای ماهواره است.



وی خاطرنشان کرد: زمانی که مخاطب در حال تماشا کردن رسانه است تعلق به فرهنگ ملی خود را فراموش می کند و به یک دریافت کننده صفر تبدیل می شود که در این شرایط هدف رسانه های غربی که از بین بردن مبانی و ارزش های فرهنگی و دینی جوامع به خصوص  کشور ایران است، محقق می شود.



کریمیان دلیل اصلی افزایش دیش های ماهواره برروی پشت بام ها و استفاده از ماهواره در ایران را افزایش شبکه‏های فارسی زبان و کم شدن سخت گیری ها نسبت به عدم استفاده از این رسانه غربی عنوان کرد.



مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در حال حاضر 17هزار و 666 شبکه ماهواره ای در حال  فعالیت هستند، گفت:  3 هزار شبکه از این تعداد شبکه ماهواره ای در ایران قابل دریافت است.



کریمیان، ماهواره را دو وجهی خواند و تصریح کرد: این رسانه می تواند برای کشور ایران هم تهدید و هم یک فرصت        تلقی شود.



به گفته وی، اگر بتوانیم جامعه را در برابر اثرات مخرب ماهواره با تقویت مبانی اعتقادی و اسلامی  واکسینه کنیم می توانیم از آن به عنوان یک فرصت در برابر مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنیم .



مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: نه تنها ماهواره ها نگرش جوانان ما را نسبت به سیاست تغییر می دهند بلکه  الگوهای فرهنگی آنان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که خود باعث ضعیف شدن فرهنگ الگوهای جمعی در ایران می شود.



وی غنی سازی برنامه های داخلی صدا و سیما، شناسایی نیازهای افراد جامعه و آگاهی بخشی به افراد جامعه نسبت به اثرات مخرب ماهواره به وسیله جامعه شناسان، روانشناسان و علما را از مهم ترین راه کارهای مقابله با تهدیدات ماهواره دانست.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mahla
|
-
|
۱۳۹۲/۱۰/۱۱ - ۱۰:۳۲
0
0
خوب بود
captcha