حوزه و دانشگاه؛ ‌دو بازوی علمی ـ فرهنگی ولایت ‌
کد خبر: 1343064
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

حوزه و دانشگاه؛ ‌دو بازوی علمی ـ فرهنگی ولایت ‌

گروه اجتماعی: امام جمعه دهدشت گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بازوی علمی و فرهنگی ولایت و مسئول پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی نظام‌ هستند.


حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، امام  جمعه دهدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی و از آثار انقلاب فرهنگی است که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی(ره) در سال 59 آغاز شد و انقلاب فرهنگی هم‌چنان که حضرت امام راحل(ره) اعلام فرمودند، گسترش پژوهش‌های علمی ، معارف بلند و عمیق اسلام را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کرد.



وی اظهار کرد: این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را باز کرد.



امام جمعه دهدشت بیان کرد: 27 آذر، یادآور عروج سرخِ آیت‌الله مفتح مجاهدی خستگی‌ناپذیر و عالمی ربانی است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود که به پاس فعالیت‌های چشمگیر این شهید بزرگوار در راه تحقق این امر‌، روز 27 آذر‌ روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.



حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از اهم اموری است که در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی نظام باید مورد توجه قرار گیرد و موانع آن برطرف شود، حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو بازوی علمی و فرهنگی ولایت و مسئول پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی هستند.



وی عنوان کرد: بی‌شک درخشان‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی با جوهر مجاهدت، مقاومت و خون پاک و به هم آمیخته دانشجویان و روحانیونی نگاشته شده است که در دشوارترین ایام مبارزه با نظام ستم‌شاهی و تکوین و تثبیت انقلاب دوشادوش همدیگر به نبردی آگاهانه و مستمر برخاستند.



امام جمعه دهدشت در ادامه افزود : هم‌چنین یادآوری رشادت‌‌های دانشجویان و روحانیان در سال‌های دفاع و مبارزه با بیگانگان، وحدت امروز حوزه و دانشگاه برای تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ بیگانگان در جامعه را بیشتر تبیین می‌کند و نقش مهم این دو مرکز علمی و فرهنگی در کیفیت اداره نظام و مقابله با تهاجم همه جانبه استکبار جهانی، وحدت این دو نهاد را به ضرورت گریزناپذیری بدل کرده است.



حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و حوزویان باید بیشتر از گذشته وحدت خود را حفظ کرده و در راه اسلام قدم بردارند، همان‌گونه که هم اکنون این دو حوزه توسلات خاصی داشته و برای حفظ اسلام تلاش می‌کنند.

captcha