مازندران جزء استان‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 1336087
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور:

مازندران جزء استان‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است

گروه خبرنگاران افتخاری / قاسم عزیززاده گرجی: کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون از استان مازندران به عنوان استان‌ پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کانون یاد کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرگس جعفری، کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور با اشاره به اهمیت واحدهای کارشناسی افزود: کارشناسان ستون‌های فقرات سازمان محسوب می‌شوند و نقش تصمیم‌سازی در کانون را ایفا می‌کنند تا در فرآیند تصمیم‌گیری مدیران مؤثر عمل کنند.
وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های جدید در برنامه‌ریزی آینده کانون، از تصمیم‌گیری‌های کارشناسی به عنوان عاملی مهم در فرآیند برنامه‌ریزی یاد کرد.
جعفری تصریح کرد: طی بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های استان‌ها در معاونت فرهنگی کانون، مازندران جزء استان‌های برتر در برنامه‌ریزی تربیتی بوده است.
کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور با تأکید بر فرآیند برنامه‌ریزی در مراکز فرهنگی و هنری کانون، خواستار توجه جدی مسئولان و مربیان مراکز و همچنین، کارشناسان استان‌ها در این مورد شد و افزود: برنامه‌محور بودن و بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت مشارکتی، نتیجه خوبی را در پیشبرد برنامه‌ها ایجاد می‌کند.
این مسئول با طرح سؤالی مبنی بر برنامه‌ریزی تربیتی یعنی چه و چه جایگاهی در کانون دارد؟ اظهار کرد: تعاریف متعددی از برنامه‌ریزی تربیتی ارایه شده است، اما کانون نیازمند برنامه‌ریزی تربیتی خاص خود است که متناسب با شرایط باید به آن دست پیدا کند.
جعفری با بیان اینکه هدف از برنامه‌ریزی تربیتی در کانون، کمک به تربیت اعضا است، جهت تغییرات مطلوب و با تأکید بر تربیت مطلوب که مد نظر کانون است، گفت: تربیت مطلوب، بر اساس جهان‌بینی و واقعیت‌های اجتماعی بر گرفته از نظام ارزشی اسلام است.
کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های موجود در مراکز منجر به تربیت مطلوب نشود، مؤثر نیست.
وی از سه عنصر هدایت، نظارت و ارزشیابی به عنوان فرآیند مهم در بازدیدهای کارشناسی یاد و اظهار کرد: این فرآیند جهت صحت برنامه‌ریزی و اجرای مؤثر برنامه‌های مراکز بوده که باید از سوی کارشناسان مد نظر قرار گیرد.
این کارشناس فرهنگی، خواستار تعامل رو در روی کارشناسان ادارات کل کانون با مراکز فرهنگی و هنری شد و بر حضور مستمر و مؤثر آنان در مراکز تأکید کرد.
همچنین، با حضور کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران، مسئول حراست و همچنین، کارشناسان این کانون، از مراکز فرهنگی و هنری سیمرغ، مرکز شماره یک و شاره 2 ساری بازدید شد.
یادآور می‌شود، پس از این بازدید، جلسه‌ای در مورد تحلیل بازدید صورت گرفته برگزار شد که با پرسش و پاسخ کارشناسان در این مورد همراه بوده است.

 

captcha