درونی‌‌شدن ارزش‌های اسلامی؛ لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 1250
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

درونی‌‌شدن ارزش‌های اسلامی؛ لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: رئیس عقیدتی- سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تبیین درست آموزه‌های دینی مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل در کاهش انحرافات است، گفت: درونی ‌شدن ارزش‌های اسلامی، لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه است.


حجت‌الاسلام و المسلمین رضا عرفانی، رئیس عقیدتی-سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه اگر در جامعه قوانین الهی جریان داشته باشد و اجرا شود آسیب‌های کمتری جامعه را تهدید می‌کند، گفت: نظام جمهوری یک نظام اسلامی است که با اجرای قوانین الهی کمترین آسیب‌ها را دارد.



وی با بیان اینکه آسیب‌ها در بین اقشار مختلف متفاوت است و بیشترین آسیب‌ها در مقوله تهاجم فرهنگی است که دشمن باورها و اعتقادات افراد به‌ویژه جوانان را مورد هدف گرفته و از راه‌های مختلف چون ماهواره، موبایل، اینترنت و رسانه، شبهاتی را در باورها و اعتقادات افراد به وجود می‌آورد، گفت: اولین بستر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تربیت درست فرندان است.



رئیس عقیدتی-سیاسی نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام اسلامی و دینی است، افزود: باید فرهنگ استفاده درست از ابزار روز دنیا در جامعه و نظام فرهنگ‌سازی شود، چراکه اگر از آن به صورت نادرست و نامطلوب استفاده شود خطر و آسیبی جدی برای جامعه افراد خواهد بود.



تبیین درست آموزه‌های دینی؛ مهم‌ترین عامل برخورد با آسیب‌های اجتماعی



حجت‌الاسلام عرفانی با بیان اینکه دین اسلام از کامل‌ترین دین‌هاست که برای تمام مراحل زندگی انسان‌ها برنامه دارد، تأکید کرد: مهم‌ترین عامل در برخورد با آسیب‌های اجتماعی تبیین درست آموزه‌های دینی است که باید شیعیان ائمه(ع) را الگوی خود در زندگی قرار دهند و آنها را به صورت درست به جوانان معرفی کنند تا بتوانند الگوی مناسب را انتخاب کنند.



وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان بهترین و مهم‌ترین کانون در پرورش دینی فرزندان است، گفت: اگر پدر و مادر در خانواده نقش پدری و مادری خود را به خوبی ایفا نکنند و محیط خانواده را گرم و صمیمی نداشته باشند، می‌توانند در ایجاد آسیب‌های اجتماعی نقش داشته و زمینه انحراف کودکان در آینده فراهم شود.



رئیس عقیدتی-سیاسی نیروی انتظامی خراسان جنوبی بی‌توجهی برخی از والدین در تربیت فرزندان، کوتاهی مسئولان، بیکاری، تورم، فقر مادی و فرهنگی را از علل پیدایش آسیب‌هایی در اجتماع دانست و یادآورشد: باید تمام مسئولان و دیگر افراد تلاش خود را برای کاهش این آسیب‌ها انجام دهند و از بروز آنها جلوگیری کنند.



حجت‌الاسلام عرفانی خاطر نشان کرد: اگر خانواده‌ها زندگی خود را به سمت زندگی اسلامی پیش ببرند و فرزندان را با سبک زندگی اسلامی آشنا کنند، کمترین نوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایجاد خواهدشد.


captcha