آیا می‌دانید اجاره کارت بانکی جرم است
کد خبر: 4212214
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
دانستنی‌های سایبری/ ۵۹

آیا می‌دانید اجاره کارت بانکی جرم است

پلیس فتا به شهروندان هشدار داد و اعلام کرد؛ در صورت مواجهه با هر نوع تبلیغی در فضای مجازی مبنی بر اجاره دادن حساب و کارت بانکی در قبال دریافت هر مبلغی به هیچ عنوان این عمل مجرمانه را انجام نداده و فریب مجرمان سایبری را نخورید.

لید و عکس ندارد/آیا می‌دانید اجاره کارت بانکی جرم استبه گزارش ایکنا؛ مطابق قوانین و مقررات، مسئولیت همه تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود، به عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.  

در صورتی که فردی حساب و کد ملی خود را به فرد دیگری اجاره دهد و وجوهی که منشأ آنها از اعمال مجرمانه بوده را در حساب خود نگهداری کند یا موجب نقل و انتقال آن شود، علاوه بر معاونت در جرم اصلی و تحمل مجازات مقرر برای آن جرم، به جرم پولشویی نیز، محکوم می‌شود.  

اجاره حساب بانکی از سوی مجرمان سایبری برای پاک کردن رد پای مجرمانه خود و فرار از دست قانون بوده و شما باید در برابر قانون پاسخگو باشید.

پلیس فتا در این زمینه به شهروندان هشدار داد و اعلام کرد؛ حواستان باشد که در صورت مواجهه با هر نوع تبلیغی در فضای مجازی مبنی بر اجاره دادن حساب و کارت بانکی در قبال دریافت هر مبلغی به هیچ وجه این عمل مجرمانه را انجام نداده و فریب مجرمان سایبری را نخورید.  

اگر کارت بانکی خود را اجاره بدهید و آن فرد اجاره‌کننده با حساب بانکی شما فعالیت مجرمانه‌ای انجام بدهد، شخص شما به عنوان صاحب اصلی حساب مسئول هستید و نمی‌توانید به این مسئله استناد کنید که بنده کارت بانکی خود را اجاره دادم و از این مسئله اطلاعی نداشتم. پس آگاه باشید و حساب بانکی خود یا کارت بانکی خود را به هیچ فردی حتی نزدیکترین فرد به خود، اجاره یا امانت ندهید؛ چرا که ممکن است مشکلات زیادی گریبانگیر شما شود.

انتهای پیام
captcha