امروزه جنگ عظیم جهانی، مسیر آینده و تاریخ بشر را رقم می‌زند
کد خبر: 4211504
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
دبیر اجرایی کنفرانس افق نو:

امروزه جنگ عظیم جهانی، مسیر آینده و تاریخ بشر را رقم می‌زند

غلامرضا منتظمی گفت: امروزه در میان جنگ جهانی هستیم که مسیر آینده و تاریخ بشر را رقم می‌زند، زیرا هیچ جنگی به این عظمت نبوده است.

غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی کنفرانس افق نوبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غلامرضا منتظمی، دبیر اجرایی کنفرانس افق نو و دیپلمات و سفیر سابق ایران در فرانسه و کنگو، در نشست تخصصی «مسائل روز منطقه غرب آسیا و تبیین دستاوردهای عملیات وعده صادق» که امروز اول اردیبهشت‌ماه، در مدرسه پریزاد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه اسرائیل که جریانی شیطانی است تأثیرات بسیاری را در حوزه بین‌الملل و جهان از خود باقی گذاشته است. بنابراین امروزه در میان جنگ جهانی هستیم که مسیر آینده و تاریخ بشر را رقم می‌زند، زیرا هیچ جنگی به این عظمت نبوده و در جنگ‌های گذشته نتیجه آن معلوم بوده است اما امروزه اسرائیل 10درصد خود را در منطقه و 90 درصد خود را در غرب و جهان قرار داده است. به همین جهت دو میدان جنگ در نبرد و در حوزه بین‌الملل قرار دارد که مورد اولی نظامی و مورد دومی جنگ نرم است. بدین ترتیب باید این دو جبهه را باهم مدیریت کنیم و این جنگ عظیم را با کمترین تأثیر پشت سر بگذاریم.

منتظمی ادامه داد: در اغتشاشات ۱۴۰۱ نظام جهانی در مقابل ایران قرار گرفته بود، اما امروزه حدود ۲۰۰ روز است که اسرائیل در حال قتل عام است و نظام جهانی اجازه مداخله را ندارد. بدین جهت این جنگ بسیار عظیم و پیچیده محسوب می‌شود. باتوجه به اینکه ایران، اسرائیل را مورد هدف خود قرار داده است، مشخص است که ایران در این جنگ وارد شده است و با افتخار نقش اساسی در عرصه بین‌الملل در این جنگ ایفا می‌کند. 

سفیر سابق ایران در فرانسه و کنگو بیان کرد: امروزه مسئولیت بزرگی بر دوش فعالان فرهنگی وجود دارد، زیرا در جبهه دوم که جبهه جنگ نرم است، فعالان فرهنگی باید هوشیار باشند و با فعالیت‌های خود باعث شوند که علاوه بر جنگ نظامی در عرصه روانی و فرهنگی هم موفق واقع شویم.

وی افزود: علاوه بر اسرائیلی که در منطقه درحال جنگ است، اسرائیلی در غرب هم وجود دارد که مسئولان بسیاری را برای جنگ روانی قرار داده‌اند. لازم به ذکر است که ۶۵ درصد تا ۹۵ درصد افکار جهان در مقابل اسرائیل قرار گرفته است و چون ایران به اسرائیل حمله کرده است، محور اصلی مقاومت در این جنگ محسوب می‌شود.

منتظمی تصریح کرد: حاج نادر طالب‌زاده، مصداقی از سردار سلیمانی اما در حوزه جنگ نرم است که در این سال‌های فعالیت، زحمت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و ایشان معتقد بود که ۹۰ درصد حضور اسرائیل که در جنگ نرم قرار دارد، باورهای دینی و اعتقادات مردم ایران را تحت نشان قرار داده‌اند و در خصوص جنگ‌ روانی و فرهنگی مصمم قدم برمی‌دارند.

دبیر اجرایی کنفرانس افق نو اظهار کرد: اگر مردم ایران این جنگ‌ روانی را در این ۴۴ سال پیروزی انقلاب متوجه نشده‌اند، در اغتشاشات دوسال گذشته قطعاً متوجه شده و در قتل عام غزه باید این امر برای مردم ایران تبیین شود زیرا این پدیده عجیب بسیار سخت درحال انجام است و با این اوامر دنیا هیچ واکنشی برای آن نشان نمی‌دهد. بنابراین اگر باتوجه به این نشانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی خود را افزایش ندهیم و در این امر هوشیار نباشیم مانند سال ۱۴۰۱ که در خصوص حجاب دچار چالش و ناهنجاری شدیم در خصوص دیگر اعتقادات مردم هم دچار چالش می‌شویم و دشمن اعتقادات دینی مردم را دگرگون می‌کند.

وی در خصوص منشأ این جنگ نرم، ادامه داد: این اوامر منشأ داخلی ندارد زیرا در سال‌های قبل از انقلاب هیچگاه چنین جنگ‌ روانی صورت نگرفته است و در طی این ۴۴ سال پیروزی انقلاب، دشمنان خارجی محور خانواده‌ها را در نظر گرفته و برای دگرگونی آن با جریانی شیطانی درحال تلاش شبانه‌روزی هستند.

منتظمی تشریح کرد: همانطور که غرب برنامه‌های متعددی برای فرهنگ در نظر گرفته است باید فعالان فرهنگی هم در این امر فعال باشند و کمک کنند تا کاری را که حاج قاسم سلیمانی در منطقه انجام دادند، ما در عرصه بین‌الملل انجام دهیم. خداوند در آیه ۱۲ سوره سبأ فرموده است: «وَلِسُلَيْمَانَ الرِّيحَ غُدُوُّهَا شَهْرٌ وَرَوَاحُهَا شَهْرٌ ۖ وَأَسَلْنَا لَهُ عَيْنَ الْقِطْرِ ۖ وَمِنَ الْجِنِّ مَنْ يَعْمَلُ بَيْنَ يَدَيْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ ۖ وَمَنْ يَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِيرِ؛ و برای سلیمان باد را مسخّر ساختیم که صبحگاهان مسیر یک ماه را می‌پیمود و عصرگاهان مسیر یک ماه را؛ و چشمه مس (مذاب) را برای او روان ساختیم؛ و گروهی از جن پیش روی او به اذن پروردگارش کار می‌کردند؛ و هر کدام از آن‌ها که از فرمان ما سرپیچی می‌کرد، او را عذاب آتش سوزان می‌چشاندیم!» بنابر این آیه متوجه شدیم که شیاطین در زمان حضرت سلیمان به زنجیر کشیده و انسان‌ها در آن جریان پیروز می‌شوند و این امر با اقدامات منجی آن‌ها صورت می‌گیرد. این امور نشان می‌دهد که ما در عصر آخرالزمان قرار داریم و دشمن دوباره شیاطین را آزاد کرده است و با کمک از منجی عالم می‌توانیم در موفقیت قدم برداریم.

سفیر سابق ایران در فرانسه و کنگو افزود: برای اینکه بتوانیم در جنگ رسانه‌ای موفق باشیم، باید الگوی مطلوبی را مدنظر قرار دهیم. حاج نادر طالب‌زاده در این خصوص معتقد است که برای مقابله با جنگ روانی باید شناخت مطلوبی از اطلاعات عملیات آن‌ها به دست آورد و در این خصوص عملیات مطلوبی را به ارمغان آورد. همچنین شهید باقری هم در این خصوص گفته است: «برای پیروزی نیازمند ۱۰۰ درصد شناسایی هستیم و اگر به صد درصد شناسایی برسیم، حتماً پیروز میدان می‌شویم.»

وی در خصوص شناخت غرب بیان کرد: برای اینکه غرب را بشناسیم منبع مناسبی وجود ندارد لذا باید از کتاب‌های مناسبی که ترجمه شده و در این امور نوشته شده است و مورد تأکید حاج نادر طالب‌زاده و تیم عظیم آن‌ها است، استفاده نماییم. یکی از این کتاب‌ها کتاب قدرت لابی صهیونیستی در ایتالیا است که نوشته کلودیو موفا است؛ باید در انتخاب کتاب هوشیار باشیم تا بتوانیم شناخت درستی به دست آوریم زیرا ایران به عنوان تنها کشور روی زمین که با این قدرت صهیونیست مقاومت می‌کند، باید شناخت مطلوبی از دشمن و غرب به دست آورد.

انتهای پیام
captcha