موسوعه‌ «التفسیر الأثری الجامع» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4193686
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

موسوعه‌ «التفسیر الأثری الجامع» رونمایی می‌شود

آئین رونمایی از موسوعه‌ «التفسیر الأثری الجامع» در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

ارسال/ موسوعه‌ «التفسیر الأثری الجامع» رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور؛ دبیر علمی این مراسم و مدیر مرکز التمهید للبحوث القرآنیه با اعلام این خبر گفت: موسوعه‌ «التفسیر الأثری الجامع» که در آن، روایات و اقوال فریقین در سه قرن نخست، با سبکی بدیع و به نحو مقارن، به قلم و کوشش مرحوم آیت‌الله علامه معرفت نگارش شده و پس از ارتحال وی نیز باقی مجلدات‌ آن به سبک و سیاق ایشان و با بهره‌گیری از حدود ۷۰ هزار فیش فراهم شده در زمان حیات او، با همکاری موسسه التمهید للبحوث القرآنیه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تألیف شده است.

وی افزود: ۶ مجلد از این موسوعه پیش از این و در زمان حیات و به قلم علامه معرفت منتشر شده بود و اینک ۱۱ مجلد دیگر نیز بر اساس منابع رسیده از آن عالم فقید مهیا شده که به قلم شاگردان ایشان و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز التمهید للبحوث القرآنیه و حمایت‌های بیت آیت‌الله معرفت به زیور چاپ آراسته شده است.

مدیر مرکز التمهید للبحوث القرآنیه، تصریح کرد: در آئین رونمایی حضرات آیات و حجج اسلام رضا استادی، علی‌اکبر رشاد، عبدالکریم بهجت‌پور، مهدی رستم‌نژاد و پروفسور نورالدین ابولحیه (از کشور الجزایر) سخنرانی خواهند داشت. همچنین اندیشمندانی به‌صورت ویدیو کنفرانس از سراسر جهان و از کشورهای آمریکا، انگلیس،‌ هند،‌ مالزی و الجزایر در این آیین حضور دارند.

بهجت‌پور اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه آثار مرتبط و اهدای رایگان نرم‌افزار موسوعه «التفسیر الأثری الجامع» از دیگر برنامه‌های این آیین رونمایی خواهد بود.

وی افزود: آیین رونمایی بین‌المللی از موسوعه‌ «التفسیر الأثری الجامع» صبح چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۱۲ به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha