ایده‌پردازی؛ رسالت مهم کانون‌های مساجد در سال جاری
کد خبر: 4136815
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

ایده‌پردازی؛ رسالت مهم کانون‌های مساجد در سال جاری

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: قرارگاه ایده‌پردازی خواهران تشکیل شده و قرارگاه برادران نیز در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد تا بتوانیم با ایده‌پردازی و خلاقیت به سمت جذب بیشتر و همچنین توجه بیشتر به فعالیتهای فرهنگی در کالبد مساجد بپردازیم.

حجت الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی،حجت الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص انجام اقدامات فرهنگی به صورت تشکیلاتی در کالبد مساجد استان، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدامات فرهنگی را به صورت فردی انجام دهیم به خروجی مورد نظر خود نمی‌رسیم. 

وی از فعالیت ۶۸۰ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان خبر داد و افزود: تقریبا یک سوم این کانون‌های فرهنگی هنری بحث مهم ایده‌پردازی را برعهده دارند که باید افزاسش یافته و تقویت شوند چراکه کانون‌های مساجد گسترده‌ترین و مردمی‌ترین  نهادهای فرهنگی در جوار مساجد هستند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با تأکید بر منطقه بندی شهرستان بیرجند برای انجام امور فرهنگی به صورت منسجم و هدفمند، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری استان در سال جاری در سه بخش استانی، ملی و بین المللی فعالیت خواهند داشت.

محقی ادامه داد: در سال جاری، 22 برنامه فرهنگی در دستور کار ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان قرار دارد که همایش جانفدا با هدف بزرگداشت شهدای برون مرزی، طرح سه میم و برگزاری همایش امام روح الله در روز جهانی مساجد، از جمله مهم‌ترین برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: قرارگاه ایده‌پردازی خواهران تشکیل شده و قرارگاه برادران نیز در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد تا بتوانیم با ایده‌پردازی و خلاقیت به سمت جذب بیشتر و همچنین توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در کالبد مساجد بپردازیم.

محقی با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۱۶۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، بیان کرد: مسجدی پایگاه قرآن می‌شود که علاوه بر برگزاری فعالیت‌های قرآنی، به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن و توجه مستمر به آن اهتمام می‌ورزد.

انتهای پیام
captcha