ضرورت رسیدگی فوری به وضیعت مردم در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4115649
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
محمد سرگزی خواستار شد:

ضرورت رسیدگی فوری به وضیعت مردم در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم سیستان در خانه ملت، از رئیس جمهور و مسئولان بلندپایه کشور خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به رسیدگی وضعیت مردم در حوزه سیستان و حل کمبودهایی که واقعاً وجود دارد و به عینه مشاهده می‌شود، اقدام عاجل کنند.

محمدسرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامیمحمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در خانه ملت در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، با اشاره به مشکلات عدیده مردم در منطقه سیستان با توجه به سرمای شدید و یخبندان، افزود: بسیاری از عشایر در حوزه سیستان دام‌های خودشان را از دست داده‌ و بسیاری از گلخانه‌داران در این منطقه 100 درصد محصولاتشان از بین رفته است.

وی با بیان اینکه اگر همین اتفاق در نقطه‌ای دیگر از کشور رخ می‌داد، مطمئن بودم که دولت با تمام قوا در آن منطقه ورود و مسئله را حل می‌کرد، ضمن ابراز گلایه‌مندی شدید از این موضوع، گفت: واقعاً برای ما جای سؤال است که چرا این همه بی توجهی نسبت به این نقطه از کشور وجود دارد، به عقیده من دولت نسبت به حوزه سیستان غفلت دارد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز از رئیس جمهور و مسئولان بلندپایه کشور خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به رسیدگی وضعیت مردم در حوزه سیستان و حل کمبودهایی که واقعاً وجود دارد و به عینه مشاهده می‌شود، اقدام عاجل کنند.

سرگزی با اشاره به تماس تلفنی یک مادر سیستانی با وی مبنی بر اینکه بچه‌هایش به دلیل نبود نفت و وسایل گرمایشی در حال یخ زدن هستند، گفت: این شرایط بسیار شرایط سخت و ناگواری است که مردم در حوزه انتخابیه بنده با آن روبرو هستند و می‌طلبد تا مسئولانی که متولی این امر هستند، توجه ویژه‌ای در این زمینه به این منطقه ولایی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: طوفان بالای 100 کیلومتر و سرمای شدید شرایط بسیار دشواری را در منطقه سیستان به وجود آورده از طرفی، نفت سفید و گاز مایع هم در اختیار مردم قرار نگرفته تا بتوانند سختی و دشواری طوفان توأم با سرمای شدید و شکننده را تحمل نمایند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط آنقدر سخت است که در روستاها هیزم و فضولات حیوانی می‌سوزاندند تا بتوانند از سرمای طاقت‌فرسا عبور کنند، حتی تصور اینکه کودکی در خانه باشد و از شدت سرمای 20- درجه به خود بلرزد درحالی که وسیله‌ای برای گرما نباشد، سخت و ناراحت کننده است، درحالی که این موضوع عین واقعیت موجود در سیستان است.

سرگزی با بیان اینکه در تربت جام وقتی سرمای 10- درجه اتفاق افتاد، وزیر نفت و تمام دولت بسیج شدند تا کپسول گاز و نفت سفید رایگان به مردم بدهند و وزارت نفت قبوض برق را برعهده گرفت تا پرداخت کند، با ابراز گلایه، گفت: در منطقه سیستان با وجود سرمای شدید و طوفان بالای 100 کیلومتر، دما به ۲۰- درجه رسید و هیچ‌کدام از این کارها را انجام ندادند.

وی اظهار کرد: ما به خاطر کاری که در تربت جام صورت گرفت، ناراحت نیستیم، خیلی هم دولت را تحسین می‌کنیم، کار خیلی خوبی انجام دادند و باید هم انجام می‌دادند اما مردم سیستان هم در این نقطه از کشور حضور دارند و زندگی می‌کنند و شرایطشان اگر بدتر از آنجا نباشد، بهتر از آنجا نیست.

انتهای پیام
captcha