ارسال ۲۰۵ اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد
کد خبر: 4020163
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

ارسال ۲۰۵ اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد

۲۰۵ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد ارسال شده است.

 دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آئین افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد امروز، ۲۰ آذرماه در کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم سعید نوروزی، دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره از ابتدای تیرماه امسال با نام شهید سردار سلیمانی و ۱۲۸۰ شهید شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار کرد: آثار اصلی این دوره با موضوع دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد مورد پذیرش دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد قرار گرفت.

وی افزود: در بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره ۶۵ اثر از ۱۶ استان ارسال شده همچنین در بخش تئاتر خیابانی ۶۳ اثر از ۱۹ استان ارسال شده است، در بخش تائتر خیابانی ۷۲ اثر از ۱۹ استان کشور به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی مرصاد ارسال که در مجموع ۲۰۵ اثر از ۲۷ استان به جشنواره ارسال شده که بیشترین آثار متعلق به استان کرمانشاه است.

نوروزی تصریح کرد: این جشنواره از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که در سه دوره به شیوه استانی و پنج دوره به شیوه منطقه‌ای و سه دوره به شیوه ملی برگزار می‌شود.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد افزود: برگزاری جشنواره از تاریخ مدون آن که مردادماه امسال بوده است به دلیل کرونا به ۲ بازه زمانی آذرماه و اسفندماه به تعویق افتاد که بازه زمانی اول آن از امروز آغاز و ۷ دی ادامه دارد و بازه زمانی دوم آن از ۲۲ تا ۲۵ اسفندماه به شیوه حضوری اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: آثار نمایشنامه‌خوانی از ۲۰ تا ۲۴ آذرماه در شهر‌های خود اجرا می‌شوند و هر اجرا به شیوه زنده خواهد بود از ۲۳ آذر ۱۰ نمایش در بخش تئاتر صحنه‌ای انتخاب شدند و در شهر خودشان اجرا و ضبط می‌شوند و به دبیرخانه ارسال و داوری می‌شوند.

نوروزی بیان کرد: بخش اصلی این جشنواره از چهارم تا هفتم دی‌ماه در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار می‌شود و همزمان مورد داوری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha