تلاش همه‌جانبه براي استفاده از ظرفيت‌هاي راكد استان قزوين
کد خبر: 3672588
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

تلاش همه‌جانبه براي استفاده از ظرفيت‌هاي راكد استان قزوين

گروه اجتماعي: استاندار قزوين گفت: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعال ساختن ظرفیت‌های راکد در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد که در این زمینه به همراهی و همگامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیازمند است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوین، عبدالمحمد زاهدی امروز 22 آذر در بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و مناسب موفق به جذب این سرمایه‌گذاران شویم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 457 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان داریم که در حال اجرا هستند و 10 شرکت خارجی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در استان واردشده‌اند.
زاهدی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قزوین امیدواریم در سال جاری به جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان دست‌یابیم که نقش بسیار مهمی در شکوفایی و رونق اقتصادی استان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان خواهد داشت.
استاندار قزوین اضافه کرد: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فعال ساختن ظرفیت‌های راکد در راستای ایجاد اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی استان حرکت خواهیم کرد که در این زمینه به همراهی و همگامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیازمند است.
زاهدی در ادامه با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای خود از صنایع استان، گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی به دنبال حل مشکلات این واحدها و گشودن قفل‌های رونق و ایجاد اشتغال در استان هستیم.
وی افزود: برای فعال ساختن ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان اعطای تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی دارای طرح‌های توسعه را در دستور کار قرار داده‌ایم چراکه آن‌ها در تولید و مدیریت موفق بوده‌اند و می‌توانند این روند را ادامه دهند.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون 17 سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به فعالیت می‌پردازند.
به گزارش ايكنا، سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در شهرک‌های صنعتی قزوین از کشورهای کره جنوبی، لهستان، ایتالیا، کانادا، آلمان، هندوستان، ترکیه، فرانسه، پاکستان و اردن هستند.

captcha