نماز برای مدیران کشور اصل باشد/ استفاده از منبر میلیونی فضای مجازی برای ترویج نماز
کد خبر: 3671913
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

نماز برای مدیران کشور اصل باشد/ استفاده از منبر میلیونی فضای مجازی برای ترویج نماز

گروه جامعه: قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه برای مدیران ترویج نماز باید بیش از پیش مهم باشد، گفت: اعتقاد ما این است که باید از منبر میلیونی فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود همچون ترویج نماز استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز، ۲۱ آذرماه، در نشست خبری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز گفت: اعتقاد ما این است که باید از منبر میلیونی فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود همچون ترویج نماز استفاده کنیم زیرا این فضا کم هزینه و قابل دسترس برای همگان بوده و مرز جغرافیای نمی‌شناسد به خصوص اینکه مواجهه با فضای مجازی از دغدغه‌های آحاد مردم و خانواده‌ها است.
وی افزود: بنابراین بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت «نماز و فضای مجازی»، سی‌ام آذر ماه با پیام مقام معظم رهبری در بندرعباس آغاز می‌شود.
مظفر در ادامه گفت: بنابر فراخوان علمی که در کشور دادیم دو هزار و ۸۸۵ اثر تخصصی در زمینه نماز و فضای مجازی به دست ما رسیده است که ۷۰ درصد از این شرکت کنندگان جوانان و نوجوانان هستند. ۲۰۰ موسسه و شرکت همکاری داشته و به تفکیک ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم‌ها مشارکت داشته‌اند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطر نشان کرد: تولید ربات‌های نماز، دانشنامه‌های نماز، اپلیکشن‌های مختلف در مورد موضوع نماز، همچون مسجدیاب مانند مسیری که امکانات لازم برای معلولین داشته باشد و بتوانیم آن مسجد را به معلولان معرفی کنیم، انجام شده است.
وی در ادامه با تاکید بر ساخت مساجد کم هزینه در کشور گفت: یکی از راه‌های گسترش فرهنگ نماز، احداث مسجد در مناطقی است که مسجد کم است یا وجود ندارد بنابراین به دنبال آن هستیم تا ظرف سه یا چهارسال آینده با کمک مشارکت‌های مردمی، حدود هزار مسجد احداث کنیم.
مظفر همچنین با بیان اینکه ستاد اقامه نماز از طرح‌های پژوهشی با موضوع نماز در دانشگاه‌ها حمایت می‌کند، گفت: برای ترویج امر نماز، این فریضه برای مدیران ما بیش از پیش مهم باشد و نماز برای آنها به عنوان یک اصل تلقی شود
قائم مقام ستاد اقامه نماز تصریح کرد: متاسفانه برخی مدیران، اقامه نماز در ادارات را آن گونه که شایسته باشد اصل قرار نمی‌دهند.
مظفر با تشریح طرف «مکنت» گفت: ما دوره آموزشی طرح مکنت را با همکاری مرکز تخصصی نماز برای توجیه مدیران میانی و ارشد کشور همچون استانداران، فرمانداران و ... نسبت به اهمیت اقامه نماز در ادارات، از ابتدای امسال شروع کردیم و این دوره تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

captcha