جزوه‌های نظام سلامت در اسلام تا پایان سال آماده می‌شود
کد خبر: 3654669
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
رضایی زاده عنوان کرد:

جزوه‌های نظام سلامت در اسلام تا پایان سال آماده می‌شود

گروه سلامت: رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تشکیل کارگاه‌های نظام سلامت در اسلام از آماده شده جزوه‌های این نظام تا پایان سال جاری خبر داد.

حسین رضایی زاده، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تلاش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌های قرآن، حدیث و سلامت اظهار کرد: در این زمینه مهمترین اقدامی که همکاران ما در حال انجام آن هستند تشکیل کارگاهی با عنوان کارگروه نظام سلامت در اسلام است.

وی افزود: تمام تلاش همکاران ما با همکاری افرادی که متخصص امور حدیث هستند این است که صحت و سقم احادیث و روایات در حوزه سلامت را مشخص کرده و حد و حدودی که بر اساس قانون شرع و عرف امکان مداخله این روایات در حوزه سلامت می‌دهد تعیین کنند.

رضایی زاده ادامه داد: در کارگروه نظام سلامت در اسلام اساتید بزرگواری از حوزه‌های علمیه و دانشگاه امام صادق(ع)، اساتید فلسفه علم و تاریخ پزشکی همچنین بزرگانی از حوزه و دانشگاه که در علم رجال، فهم احادیث تبحر دارند حضور داشته بر روی موضوعات سلامت در اسلام کار می‌کنند.

 وی با بیان اینکه  فکر می‌کنم ما به مستندات بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم، تصریح کرد: تا پایان سال یکسری از جزوه‌هایی که نتیجه کار بر روی این احادیث و روایات است آماده شده و کمک می‌کند تا تمامی افرادی که در حوزه قرآن و سلامت یا اسلام و سلامت کار می‌کنند از سردرگمی رها شوند.

رضایی زاده با تأکید بر این که جز پزشکان کسی حق مداخله در درمان را ندارد عنوان کرد: آن چیزی که تکلیف آن مشخص شده است ممنوعیت دخالت در امر پزشکی توسط افراد غیر پزشک است این امر قانون مشخصی دارد و مبتنی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، آیین نامه‌ها و ضوابط نظام پزشکی و وزارت بهداشت است هرگونه اقدام درمانی بدون این پشتوانه ها انجام شود خلاف قانون و خلاف شرع است.

captcha