داد‌خواهی پلیس هلندی برای حفظ حجاب در محل کار
کد خبر: 3654631
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

داد‌خواهی پلیس هلندی برای حفظ حجاب در محل کار

گروه بین‌الملل: یک پلیس محجبه هلندی به دلیل اعمال محدودیت برای حجاب وی در محل کارش به کمیسیون حقوق بشر این کشور شکایت کرد.

داد‌خواهی پلیس هلندی برای حفظ حجاب در محل کاربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ یک بانوی پلیس هلندی با مراجعه به کمیسیون حقوق بشر این کشور از اعمال محدودیت برای حجاب وی در محل کارش شکایت کرد.

«بتول اوزاتش» وکیل این پلیس مسلمان طی سخنانی در خصوص علل اصلی شکایت موکلش، گفت: دلیل شکایت موکلم این است که به وی اجازه استفاده از یونیفورم پلیس همراه با حجاب را نداده‌ا‌ند. در واقع این یک تبعیض دینی است و باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: به موکلم در محل کار گفته‌اند که برای استفاده از یونیفورم پلیس باید حجاب خود را کنار بگذارد و او با این دستور مخالفت کرده است. به نظرم همه افسران پلیس باید از حقوق یکسانی در خصوص آزادی‌های دینی برخوردار باشند.

بتول اوزاتش در بخشی از سخنانش نیز با بیان این که نتیجه این شکایت در 14 نوامبر مشخص خواهد شد، گفت: امیدواریم که کمیسیون حقوق بشر هلند با عدالت رفتار کند. من معتقد هستم که اعمال محدودیت برای حجاب یک بانوی مسلمان کار درستی نیست و به نوعی یک تبعیض دینی به شمار می‌رود./

captcha