ارسال 920 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 3654557
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

ارسال 920 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

گروه فرهنگی: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به اینکه به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بیش از 920 هزار اثر ارسال شد، از چند زبانه شدن خبرگزاری فرهنگ رضوی به زبان‌های انگلیسی و عربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، اکبر شیخ، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در گردهمایی معاونان اداری و مالی ذی‌حسابان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور که عصر گذشته، 26 مهرماه، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در حالی پشت سر گذاشتیم که شاهد شور و نشاط بیشتری نسبت به جشنواره‌های قبل بودیم و امسال با حضور و همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور جشنواره شانزدهم منسجم‌تر و قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تصریح کرد: بیش از 920 هزار اثر به جشنواره پانزدهم رسید که با رشد 87 درصدی همراه بوده است.
وی رشد 82 درصدی توسعه کمی فعالیت‌ها، افزایش 5 برابری مشارکت جدی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها و... را حاکی از افزایش فعالیت‌ها در این دوره از جشنواره دانست و افزود: این افزایش فعالیت‌ها در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نشانه حضور گسترده‌تر مسئولان ارشاد در برنامه‌های استان، استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه، مسئولان فرهنگی و دانشگاهی در این برنامه‌ها نسبت به گذشته است.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به مردمی‌تر شدن جشنواره پانزدهم نسبت به جشنواره‌های قبل، گفت: قطعاً تا رسیدن به هدف اصلی و نقطه مطلوب فاصله‌ داریم و در حال حاضر از تمام پتانسیل‌های موجود، اقوام و اقلیت‌های مذهبی مختلف در کشور برای برگزاری این جشنواره بهره می‌گیریم.
شیخ اظهار کرد: امام رضا(ع) متعلق به عالم بشریت و همه مخلوقات است و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به دنبال فعالیت با نگاه به همه سلایق و با حفظ همه شرایط است.
وی با اشاره به راه‌اندازی مؤسسه «احیای امر ولایت» در حوزه انتشارات نیز، گفت: با احیای این مؤسسه به شاخصه‌های خوبی دست یافتیم و تاکنون در استان خراسان رضوی، 64 عنوان کتاب تولید و به دست ما رسیده است.
وی انتقال خبرگزاری رضوی به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در چند ماه گذشته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خبرگزاری رضوی روزانه بالغ بر 10 هزار بازدید کننده دارد و در نظر داریم تا پایان سال، زبان‌های عربی و انگلیسی نیز در این خبرگزاری راه‌اندازی شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) بیان کرد: در سه‌ ماهه پیش رو، دفاتر این خبرگزاری در استان‌های مازندران، گلستان، کردستان، گیلان، خوزستان، اردبیل و سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود و شمار دفاتر خبرگزاری رضوی تا پایان سال 96 به بیش از 13 دفتر خواهد رسید.
این مقام فرهنگی کشور اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در جهت معرفت‌افزایی که هدف اصلی تأسیس این خبرگزاری و بنیاد است، حرکت می‌کند.
وی تأسیس اندیشکده رضوی را یکی از کارهای مهم بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد و ادامه داد: حدود 300 تا 500 برنامه هم‌اندیشی در سال در این اندیشکده برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه حدود یک ماه است که از راه‌اندازی این اندیشکده گذشته، تاکنون 53 نشست در آن برگزار شده و تا پایان سال این رقم به 250 برنامه خواهد رسید.
شیخ تصریح کرد: در اندیشکده رضوی از همه ظرفیت‌های مشهد مقدس، نخبگان، محققان، پژوهشگران، ادیبان، نویسندگان، دانشگاهیان، روحانیت و... بهره کافی و لازم را خواهیم کرد تا با رویکرد جدید جشنواره شانزدهم را شروع کنیم.
وی بیان کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تلاش می‌کند که فعالیت‌های خود را  از مشارکت مالی به مشارکت مردمی و جمعی با کمک خیران به انجام رساند و از ستادهای استانی و پتانسیل‌های خوب استان در حوزه استانداران، سازمان برنامه‌ و بودجه و خیران هر استان برای همان استان بهره‌ گیرد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: اگر ما ستادهای استانی خود را فعال کنیم چه‌ بسا جشنواره امام رضا(ع) که یکی از بهترین جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بسیاری از جشنواره‌های دیگر را در زیر سایه نام مبارک این امام(ع) پوشش دهد.
captcha