اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان خراسان جنوبی برگزار می شود
کد خبر: 3654319
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان همزمان با ۲۸ مهرماه در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار گفت: ثبت نام دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان همزمان با سراسر کشور، در دو بخش برادران و خواهران از ابتدای مردادماه امسال آغاز و تا شهریور ادامه یافت.
وی افزود: ثبت نام از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برای شرکت در این مسابقات به دو شیوه حضوری و یا ثبت نام در سایت انجام شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: مسابقات مدها متان در بخش برادران در رشته های «قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل» در دو سطح استانی و کشوری و رشته های «صحت قرائت حمدو سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه» در گستره استانی برگزار می شود.
وی با اشاره به رشته های مسابقات مدها متان در بخش خواهران گفت: رشته «حفظ کل» در دو سطح استانی و کشوری و رشته های «قرائت(تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه استانی» در سطح استانی برگزار می شود.
حجت الاسلام سبزه کار خاطرنشان کرد: در بخش برادران « ۵ نفر در رشته حفظ کل، ۶ نفر حفظ ۲۰ جزء، ترتیل ۲۳ نفر،‌اذان ۱۲ نفر،‌مفاهیم ۴۷ نفر، قرائت ۱۴ نفر، حمد و سوره و اذکار نماز ۹۷ نفر» شرکت کرده اند.
وی گفت: در بخش خواهران نیز « ۹۸ نفر در رشته مفاهیم،‌قرائت ۱۶ نفر،‌حفظ کل ۴ نفر و حمد و سوره و اذکار نماز ۱۱۹ نفر» شرکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۴۱ نفر از سراسر استان در این مسابقات شرکت کرده اند،‌یادآور شد: این مسابقات جمعه ۲۸ مهرماه با حضور متسابقین در محل بقعه شهدای باقریه بیرجند برگزار خواهد شد.
captcha