برنامه‌های قرآنی باید زمینه‌ساز تدبر در قرآن باشند
کد خبر: 3654262
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

برنامه‌های قرآنی باید زمینه‌ساز تدبر در قرآن باشند

امام جمعه کیاسر با بیان اینکه اصل برگزاری مسابقات قرآنی در کانون های فرهنگی هنری، ایجاد زمینه انس نوجوانان و جوانان با قرآن و مسجد است، گفت: بهترین فعالیت قرآنی، فعالیتی است که موجب تدبر در قرآن شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام یوسفعلی تیموری، امام جمعه کیاسر امروز(26مهر) در گفتگو با خبرنگار شبستان پیرامون برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در دیار علویان،ضمن قدردانی از مسئولینی که برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش می کنند، برگزاری جشنواره های قرآنی همانند مدهامتان را اقدامی شایسته تقدیر دانست.
وی با بیان اینکه اصل برگزاری مسابقات قرآنی عملی بسیار پسندیده و ارزشمند است چرا که اگر کسی بتواند زمینه مطالعه، تلاوت، قرائت، تدبر و عمل به قرآن را فراهم کند بزرگترین خدمت را انجام داده، گفت: بهترین فعالیت قرآنی، فعالیتی است که موجب تدبر در قرآن شود.
حجت الاسلام تیموری با تاکید براینکه برگزاری مسابقات قرآنی به میزان قیمت و ارزش تلاوت قرآن، از ارج و قرب برخوردار است، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی نظیر مسابقات و کلاس های آموزشی خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود که می طلبد کانون های فرهنگی هنری مساجد برای هرچه بهتر برگزارشدن جشنواره های قرآنی از تجربیات این سازمان بهره مند شوند.
وی اصل برگزاری مسابقات قرآنی ایجاد زمینه انس نوجوانان و جوانان با قرآن و مسجد است، افزود: اگر بخواهیم در عرصه های قرآنی تأثیر گذار باشیم باید از نخبگان قرآنی که در این زمینه تلاش می کنند قدردانی نماییم و همچنین راه پیشرفت و توسعه آنان را هموار و مهیا سازیم.
حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه تداوم حضور نسل جوان در فعالیت های قرآنی نیازمند پیگیری و تشویق است، گفت: تشویق در سنین پائین بیشترین اثرگذاری در جذب به قرآن را دارد چراکه با تشویق به نام قرآن، این حرکت و حضور در مسیر قرآن در جان دختران و پسران این مرز و بوم می نشیند.
captcha