صحیفه سجادیه؛ کتاب درس زندگى و اخلاق
کد خبر: 3653676
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

صحیفه سجادیه؛ کتاب درس زندگى و اخلاق

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام محمود لطفیان گفت: در فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب آمده است «توصیه مى‌کنم که بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید. با تدبر خواهید دید که هر یک از دعاهاى این صحیفه سجادیه و همین دعاى مکارم الاخلاق، یک کتاب درس زندگى و درس اخلاق است».

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی «صحیفه سجادیه راهنمای زندگی» با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه قم و کانون شهید مبارزه با نفوذ حجت‌الاسلام محمدعلی لطفیان سرگزی، 25 مهرماه در گلزار شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیر عامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه گفت: در فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب آمده است «توصیه مى‌کنم که بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید. با تدبر خواهید دید که هر یک از دعاهاى این صحیفه سجادیه و همین دعاى مکارم الاخلاق، یک کتاب درس زندگى و درس اخلاق است».
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: امام سجاد(ع) در عمل نشان داد و به اثبات رسانید که در علم، حلم، بخشش، فصاحت، شجاعت و محبوبیت اجتماعی همچون اجداد طاهرینش، سرآمد خلق است.
وی صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه را دشمن‌شکن و بهترین دفاع فرهنگی در عصر استبداد و راه نجات مردم ساده، سطحی‌نگر و پیمان‌شکن خواند و گفت: اشک‌های حضرت زین‌العابدین(ع) که عواطف سرد را برانگیخته و در اذهان دوست و دشمن، ناخواسته مظلومیت شهدای کربلا را ترسیم می‌کرد، آثار پرباری برای تداوم نهضت عاشورا داشت.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت معنوی امام سجاد(ع) از قیام‌های طاغوت‌ستیز، گفت: صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه مثل نهج‌البلاغه کتاب درسی، و بهترین کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه است.
captcha