بی‌نیازی از خلق‌الله نتیجه خدمت به خلق‌الله
کد خبر: 3652774
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

بی‌نیازی از خلق‌الله نتیجه خدمت به خلق‌الله

کانون خبرنگاران نبأ: امام جماعت مسجد امام حسن(ع) محله پردیسان قم گفت: خدمت به خلق خداوند باعث برکاتی در زندگی می‌شود که این برکات شامل برکت مالی و معنوی است. در واقع نتیجه خدمت به خلق‌الله بی‌نیازی از خلق‌الله است که این نیز به نوبه خود اوج برکت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی، امام جماعت مسجد امام حسن(ع) محله پردیسان قم در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ ضمن گرامیداشت مقام شامخ امام(ره) و شهدا، به‌ویژه شهید مجاهد حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، گفت: وظیفه ذاتی طلبه شناساندن خدا، دین و راه درست ایمان به عموم مردم است و در این راه از هیچ خدمتی نباید دریغ کند.
وی با بیان اینکه طلبه در ارائه خدمت هیچ منتی بر سر مردم ندارد و در این راه نیز باید منت مردم را بکشد، افزود: خدمت به خلق خداوند باعث برکاتی در زندگی می‌شود که این برکات شامل برکت مالی و معنوی است. در واقع نتیجه خدمت به خلق‌الله بی‌نیازی از خلق‌الله است که این نیز به نوبه خود اوج برکت است.
محمدی با اشاره به فعالیت‌های مسجد امام حسن(ع) در خدمت‌رسانی به مردم، عنوان کرد: خداوند در آیه 18 سوره مبارکه توبه می‌فرماید «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ؛ مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى‌كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده‏‌اند پس اميد است كه اينان از راه‏يافتگان باشند». طبق این آیه شریفه خدمت‌رسانی به افراد نیازمند در رأس فعالیت‌ها و خدمات ما قرار دارد که در این راستا ۵۰ خانواده آبرومند بی‌بضاعت را شناسایی و با ارائه کمک‌های نقدی، بن خرید، هزینه درمان و ... به آنها خدمت می‌کنیم.
وی برگزاری جلسات اخلاق، مراسم قرائت دعای ندبه در روزهای جمعه، جلسات معرفتی امام زمان‌شناسی، جلسات تخصصی تفسیر قرآن توسط آیت‌الله قبادی سه‌شنبه شب‌ها، جلسات آموزش قرآن به کودکان و... را از دیگر فعالیت‌های مسجد امام حسن(ع) برشمرد.
امام جماعت مسجد امام حسن(ع) محله پردیسان قم اظهار کرد: همچنین از دیگر فعالیت‌های این مسجد می‌توان به برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن در شب‌های ماه مبارک رمضان، جلسات آموزش حفظ، تجوید و روان‌خوانی قرآن کریم، جلسات مهدویت ویژه بانوان، حلقه‌های قرآنی روزهای جمعه، مراسم قرائت ادعیه‌های روزانه، مراسم‌های مناسبتی و ایجاد مهد کودک و برپایی نماز جماعت سوری برای کودکان جهت آشنا شدن با این فریضه الهی اشاره کرد.
سیدمحمدمهدی مؤذن
captcha