بارگذاری 7 فونت از خطوط ایرانی قرآن در فضای مجازی
کد خبر: 3634621
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
زرنگار خبر داد:

بارگذاری 7 فونت از خطوط ایرانی قرآن در فضای مجازی

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از عملیاتی شدن بارگذاری 7 فونت از خطوط فاخر قرآن در فضای مجازی خبر داد.

احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) گفت: در پی امضای تفاهم‌نامه میان سازمان دارالقرآن و مرکز رسانه‌های دیجیتال، انتشار قرآن در فضای مجازی با نظارت جدی و دقیق انجام خواهد شد تا از انتشار قرآن و متون قرآنی دارای غلط در فضای مجازی جلوگیری شود.
وی افزود: تاکنون این فضا بدون نظارت به کار خود ادامه داده و اکنون نیازمند ساماندهی است؛ چرا که اغلاط بسیاری را در این فضا شاهد هستیم. از این رو مذاکراتی با شرکت‌های نرم‌افزاری و طراحی فونت‌های قرآنی را آغاز کردیم و 7 فونت از سوی آنها آماده شده و به زودی از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد.
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن یادآور شد: شرکتی که فونت زیبایی ساخته، می‌تواند به مرکز رسانه‌های دیجیتال مراجعه کند و این مرکز، شرکت مورد نظر را به سازمان دارالقرآن معرفی می‌کند تا این فونت قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن تصحیح شود.
وی تصریح کرد: همه شرکت‌ها و مؤسساتی که تمایل به نشر دیجیتال دارند، می‌توانند با پرداخت مبلغ جزئی از این فونت‌های قرآنی بهره‌مند شوند که همه این فونت‌ها قبلاً توسط کارشناسان تصحیح سازمان دارالقرآن بازخوانی شده و هیچگونه غلطی در آنها وجود ندارد. ضمن آنکه این فونت‌ها که توسط شرکت‌هایی همچون مؤسسه نرم‌افزاری مریم(قلم برتر) و شرکت گام الکترونیک و برخی دیگر از شرکت‌ها تهیه شده است از خطوط ارزشمند و فاخر همچون خط مرحوم میرزا احمد نیریزی و دیگر خوشنویسان فاخر استفاده کرده‌اند.
معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم در پایان عنوان کرد: اکنون این موضوع عملیاتی شده و در آینده نزدیک در فضای مجازی مرکز رسانه های دیجیتال ارائه خواهد شد.
captcha