کارگاه آموزشی دو روزه هنرمندان بسیجی مازندران در رامسر برگزار شد
کد خبر: 3444009
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

کارگاه آموزشی دو روزه هنرمندان بسیجی مازندران در رامسر برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: از سوی انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران کارگاه آموزشی دو روزه ادبیات داستانی ۱۴ و ۱۵ آبان‌ماه در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر با بیش از ۴۰ تن از هنرمندان بسیجی استان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در مراسم افتتاحیه این کار گاه آموزشی حجت‌الاسلام تسخیری، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان رامسر در جمع بیش از 40 تن از  هنرمندان بسیجی رشته ادبیات داستانی او مسئولان سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران به انقلاب بزرگ امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: اگر هنرحضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) نبود انقلاب کربلا در عاشورا دفن می‌شد.

وی افزود: زمانی که اهل‌بیت(ع) بعد از واقعه کربلا به کوفه وارد می‌شوند، حضرت زینب(س) با تدبیر خود نبض امور را بر دست می‌گیرد و طوری به سخنوری می‌پردازد تا کسانی را که با چوب و سنگ برای قلع و قم  کردن اسراء در انتظار بودند متحول می‌کند.

تسخیری ادامه داد: با شروع خطابه حضرت زینب(س) و ادامه یافتن آن یزیدیان احساس خطر کرده و حضرت زینب(س) را با ترفندی به سکوت وا می‌دارند تا اینکه کارشان یکسره نشود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان رامسر هنر خطابه حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) باعث شد که انقلاب را در عاشورا انتقال دهند.

در ادامه سید حسین ساداتی، مسئول امور کانون‌های سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به این مطلب که طبق ابلاغیه از مرکز می‌بایست هر انجمنی به برگزاری دو کارگاه اموزشی در طول سال بپردازد.

وی افزود: ما امروز شاهد برگزاری پنجمین کارگاه آموزشی ادبیات داستانی در سال 94  هستیم که با همت انجمن ادبیات داستانی علاوه بر دستور ابلاغیه از مرکز، سه کارگاه آموزشی بیشتر برگزار کرده است که این دلیل بر همت بالای اعضای شورای این انجمن است.

در ادامه عسگری‌ نوری‌زاد معلم مسئول تحلیل و بررسی سازمان بسیج هنرمندان مازندران به اقدامات خصمانه دولت‌های استکباری امریکا پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: لازم است که ملت‌ها از شرایط روز و اوضاع جهانی مطلع باشند، در غیر این صورت عقب‌ماندگی خود را ثابت می‌کنند.

وی افزود: امروزه نباید هیچ شکی وجود داشته باشد که امریکا به عنوان یک قدرت سلطه‌گر پس از فروپاشی نظام دوقطبی جهان بدنبال تحقق اقتدار خود در جهان است و باید مورد توجه همه هوشمندان جهان قرار گیرد.

نوری‌زاد معلم تصریح کرد: علیرغم گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رفتار پلید آمریکا نسبت به انقلاب و ارزش‌های والای آن کالبد شکافی نشده است.

مسئول تحلیل و بررسی سازمان بسیج هنرمندان مازندران در ادامه به اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های ریاست جمهوری امریکا از زمان ریگان تا ریاست اوباما پرداخت و خاطرنشان کرد: باید اذعان داشت که عملکرد دولت اوباما از جنایات دولت بوش بسیار وحشتناک‌تر است و کلا امریکا با هر کسی که حس کند قدرتمندتر است برخور می‌کند و آن را ضعیف می‌کند تا اقتدارش حفظ شود و اما باید بگویم که این نگاه قرآن است که می‌فرماید که «جا الحق و زهق باطل و ان الباطل کان ذهوقا».

در ادامه سه کارگاه آموزشی با عنوان ساختار و محتوی ادبیات داستانی، توسط عباس جعفری‌مقدم، مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج  هنرمندان کشور، بومی‌گرایی ادبیات داستانی توسط محمد باقری و نقد ادبی توسط میثم متاجی از کارشناسان ادبیات داستانی و مدرسان دانشگاه برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی دو روزه برگزاری مسابقه داستان‌نویسی و نقد و بررسی آثار هنرمندان بسیجی بود؛ در پایان این کارگاه آموزشی به تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره گواهی شرکت اهدا شد.

حمیدرضا گل‌محمدی

captcha