تجلیل از علامه طباطبایی، تجلیل از نگاه متعالی اسلام به علوم انسانی است
کد خبر: 1404307
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
حجت‎الاسلام یوسفی مقدم:

تجلیل از علامه طباطبایی، تجلیل از نگاه متعالی اسلام به علوم انسانی است

گروه اندیشه: مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن تجلیل از علامه طباطبایی را تجلیل از نگاه عمیق اسلام به علوم انسانی دانست و گفت: تجلیل از ایشان تجلیل از مبدأیی است که ما را به نظریات اصیل قرآنی می‎رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پیش از ظهر امروز، 17 اردیبهشت در چهارمین پیش‌نشست همایش اندیشه‎های علامه طباطبایی در المیزان، گفت: تجلیل از علامه، تجلیل از نگاه متعالی اسلام به علوم انسانی است؛ تجلیل از ایشان تجلیل از مبدأیی است که ما را به نظریات اصیل قرآنی می‎رساند.

وی افزود: یکی از مباحثی که در المیزان مشخص است احاطه کامل مرحوم علامه به ابعاد مختلف اسلام در حوزه‎های معرفتی است و یکی از موضوعاتی که باید در المیزان به‌دنبال آن بود، شناخت بیشتر خود علامه است.

یوسفی مقدم بیان کرد: افراط و تفریط‎ها موجب شده است تا قرآن مورد بی‎مهری واقع شود و عدم ارتباط با قرآن نیز موجب از بین رفتن برکات از زمین خواهد شد و تلاش‎ها برای رسیدن به سعادت ناکام می‌ماند.

مدیر مرکز فرهنگ قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: با توجه به زمان اندکی که از آغاز این همایش گذشت (اواخر بهمن) مقالات بسیاری خوبی به این همایش ارسال شده است.

وی گفت: 9 مقاله علمی در حوزه‎های مختلف علمی در زمینه المیزان در مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این زمینه تدوین شده است. در چهارمین پیش‌نشست همایش اندیشه‎های علامه در المیزان، 9 مقاله ارائه می‎شود که این مقالات جزو مقالات برتر این همایش هستند.

captcha